SOTU Bingo

2015 SOTU Bingo från "The Hill"
2015 SOTU Bingo från ”The Hill”

Idag ger President Obama sitt årliga State of the Union (SOTU) tal – det årliga Talet om Tillståndet i Nationen. Jag brukar titta på talet om jag kan, men idag vet jag inte om jag orkar. Ser på hockey istället, sista matchen för mina Capitals innan All Star helgen. Men Medium har lagt ut en kopia av det förberedda talet, så det är bara att läsa om man vill.

Många av mina kompisar spelar SOTU Bingo ikväll framför TVn, med brickor som den ovan från ”The Hill” (en tidning). Eller också spelar dom det ”officiella” SOTU dryckesspelet, med regler som till exempel

– Nämnde han arbetslösheten? Ta en drink om du har varit arbetslös under det senaste året – två om du är arbetslös idag.
– Om din representant till Kongressen visas på TV så ta en drink. Klappa sen dig själv på ryggen för du kan identifiera din representant.
-Ta en drink om han nämner ett land som du inte kan hitta på en jordglob.
-Om talet är under en timme, avsluta din drink och ta en öl till.

Nästan alla viktiga personer inom USAs regering kommer att vara i Kapitolium ikväll, men transportsekreteraren Anthony Foxx kommer att hålla sig långt därifrån – han har i uppgift att vara ”säkerhetspersonen” om något katastrofalt skulle hända alla som lyssnar på presidenten.

