Gamla Bloggen: Powerball

I helgen har det mest varit prat om Powerball här, plus mer snack om Cheney och jaktolyckan förstås. Både Time och Newsweek fortsätter skriva om Cheney den här veckan också, så det börjar bli lite enformigt nu.

Powerball är ett lotto som bara finns i vissa delstater, t.ex. i D.C. Jackpot på lördag var 365 millioner dollar, det största någonsin. Så klart spelas det ännu mer när det gäller så mycket pengar, och på vissa ställen såldes det rekordmånga biljetter, uppemot 29 biljetter i sekunden under lördagen, 1 dollar styck. Folk åker även bil i flera timmar för att ta sig till en delstat där dom säljer biljetter. Vi var in till stan på dagen så vi köpte också en förstås, eftersom Virginia inte har Powerball. Vinnaren, från Nebraska, har inte gett sig till känna ännu.

Ni får ursäkta min dåliga svenska, förresten. Det är inte ofta jag har behov att skriva på svenska, så det här blir bra träning!

http://www.lottaworld.com/blogg/20060218-lotto.wmv

(Det här var första inlägget på den första ÖA bloggen jag hade, där jag började blogga 2006. Det var meningen att det skulle bli en videoblogg från början, men jag tyckte inte så mycket om det, så det blev mindre och mindre sånt eftersom. Den gamla bloggen försvann från nätet för flera år sedan, men jag har lokala kopior hemma. Tänkte att jag skulle sätta up dom gamla bloggarna också, så att det blir ett riktigt arkiv här.)

